onsdag 28. mars 2012

HODEPLAGG PROSJEKT

Oppdrag :
Vi fikk i oppdrag og lage et hodeplagg som skal sitte godt på hodet, vi skal også lage modellskisser i papir. Vi skal eksperimentere med ulike teknikker og materialer, vi skal bruke kontraster i form og tekstur.
Idefasen :
Jeg fikk ideen fra en tegneserie, som heter Minnie mus.  Jeg hentet inspirasjon av meg selv faktisk, jeg tenkte først at jeg ville ha med en sløyfe på hatten min. Jeg tenkte fram ideen min av et tv-program, som har vært på tven lenge.  
Dette er skissen min, jeg begynte med sløyfen og skulderputen.

Min skisse 2:

 Idetegningen min :
Jeg har lagd to hatter, en sol hatt også. Men valgte mitt første valg fordi jeg var mest fornøyd med den.

Bearbeidelsesfasen
Det første jeg gjorde var og finne ut åssen form jeg ville ha, og begynte med og tegne eksempler. Jeg gikk igjennom mange eksempler og valgene mine ble mange, jeg lagde 2 hatter og valgte den jeg ble mest fornøyd med. 
Hvorfor jeg akkurat valgte dette hodeplagget, er fordi jeg likte det veldig godt og ble veldig inspirert.


Materialer :
Skulderpute med silke sydd rundt med trå, jeg sydde usyngelige sting så du ikke kan se at den er sydd utenfor.
Sløyfen er av organsa stoff, og med litt tyll festet bak med ståltråd. 
Blomstene er også festet med ståltråd. 





 Teknikk:
Jeg har tenkt på fargesirkelen med den blåe tyllen siden den grønne og lilla fargen.  Ellers har egentlig bare fantasien min tatt overtaket på meg.

Vurdering:


Hva jeg var/ er fornøyd med?:
Jeg er ganske fornøyd med at jeg klarte og feste sløyfen i skulderputen, og at jeg klarte og sy rundt skulderputen uten og få stingene til og syntes.  Jeg er egentlig ganske fornøyd med alt.

Hva kunne vært annerledes?:
Kanskje at jeg kunne lagd noe mer vanskelig for og få en bedre karakter? At jeg hadde fortsatt med solhatten, men det er for sent nå, uansett er jeg veldig fornøyd.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar